Tuesday, April 13, 2010


setiap hari aku memulakan hariku seperti biase..dan hampir setiap hari aku buat bende yang same...kadang2 bosan jugak. Suatu hari aku singgah di sebuah kedai buku..aku pon tinjaulah mane2 buku yg aku minat...aku ni bukannye orang yg suke membace pon,tapi akhirnye aku beli jugak 3 buah buku dari kedai tu(x sangke sbenanye)...mule2 rase berat nak keluarkan duit tapi naseb baek tuan kedai tu kasi diskaun(selamat duit den!)...mule2 aku malas nak bace buku tu jadi aku kasi la adik beradik aku bace dulu. Lepas diorang bace diorang bagi tahu kat aku yang buku tu best sangat....tajuk buku tu ialah 'huru hara akhir zaman'...kakak aku kate buku tu memang terperinci dan tepat!...aku yg mulenye malas nak bace ni pon tertarik untuk bace...bile aku bace meremang bulu roma aku!...sebab buku tu memang menginsafkan aku..buku tersebut sedikit mengubah perjalanan hidup aku yang membosankan ni....buku tu cerite pasal huru hara yg terjadi pada akhir zaman...yang membuat bulu roma aku meremang ialah hampir semua peristiwa tu tengah jadi kat depan mate aku sekarang..contohnye pasal kemunculan panji-panji hitam(taliban) yang akan menyerahkan kuase kepada imam mahadi(ianya dibuktikan melalui hadis)...mungkin aku akan cube kongsikan hadis tu nanti...ni tangan dah lengoh ni,dah x larat...mungkin insyaAllah aku akan cube mencari ruang mase untu sambung cerite ni ye..sekian dulu wassalam...

No comments:

Post a Comment