Tuesday, April 20, 2010

marikh dah bertukar arah pusingan.,???

pagi semalam aku sempat dengar berita dekat ikim.fm.....ade satu berite  ni agak mengejutkan aku iaitu planet marikh dah berpusing berlawanan arah dari lazimnye....seperti yang kite maklum,planet yang juge jiran kepada bumi ni berputar mengikut arah lawan jam(aku baru tahu sebenarnye hhehehe)....tapi sekarang dah ikut arah jam pulak...sewaktu proses pencerapan,planet marikh telah berhenti untuk beberape saat dan kemudian berputar mengikut arah jam..ishish..pelik betul..aku nak sangat tahu lebih lanjut pasal hal ni...ni yang tengah dok carik ni...tapi adakah dengan berubahnye arah putaran planet marikh, akan mempengaruhi kemunculan matahari dari sebelah barat?....kalau betul la jangkaan aku,...kiamat memang dah terlalu hampir....

No comments:

Post a Comment